بیشتر صاحبان تارنما ها و تارنگار ها رویای قرار اخذ در رتبه یک گوگل برای واژه ها کلیدی ویژه شان را در راز میپرورانند و میخواهند ورودی گوگل خود را لغایت جای شدنی افزایش دهند. اما اکثر آنها پس از مدتی تلاش خویش را متوقف میکنند، زیرا از تقلا برای به دست آوردن بک لینک از راه تکنیک های گوناگون خسته شدهاند. البته شکی نیست که لینک بیلدینگ هنوز هم احد از مهم ترین فاکتورهای رنک گوگل محسوب میشود، ولی این موضوع بدین معنی نیست که بخواهید مدام به دنبال بک لینک برای سایت خویش باشید.
ما هم در این مقاله منظور نداریم در مورد روشهای تایید شده لینک سازی (بدون جریمه شدن بدست گوگل) همچون لینک بیلدینگ مقیاسی یا لینک های سرمقاله ای (Editorial Link) گفتگو نماییم (برای احضار در مورد لینک سازی به سراغ برچسب لینک بیلدینگ ما بروید و مطالب آن دسته از جمله سری مقالات آموزش کامل لینک بیلدینگ را بخوانید). هدف ما در این مطلب این است که شما را با انحاء و راهکارهای پژوهش و نوشتن مقالات آشنا کنیم که میتوانند در طولانیمدت کارایی شگرفی در ترافیک طبیعی سایت شما داشته باشند و حتی رتبه های فوقانی در گوگل را از آن شما کنند. و البته همانطور که گفتیم برای بکارگیری این روشها شما هیچ نیازی به طی کردن فرآیند لینک بیلدینگ و پیچیدگیهای آن نخواهید داشت. اکنون مرز از خودتان میپرسید مگر میتوان بدون لینک بیلدینگ هدفمند هم به رتبه های فوقانی در نتایج گوگل دست یافت؟ بله، بی گمان چنین چیزی ممکن است!
رنک گوگل تنها به لینک سازی مربوط نمی شود!
پیش از هر کاری باید بنیاد و اساس قدرتمندی برای سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید. اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاربرد می کند، میتوانید از صدها پلاگین و افزونه موجود به صورت رایگان بهرهگیری کنید و از مزایای آنها بهرهمند شوید. (البته بعضی از این افزونه ها به صورت مجانی در دسترس افراد پیمان نمی گیرند و برای تهیه آن باید هزینهای پرداخت شود)
لطفاً این را فراموش نکنید که به دست آوردن شدامد و وذودب گوگل زیاد به معنای داشتن لینک های زیاد نیست، بلکه نتیجه داشتن یک محتوای با کیفیت و ارزشمند است. اگر محتوای شما کیفیت پایینی داشته باشد بخت به دست آوردن رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل زیاد پایین خواهد بود.
خب، اکنون کمی اغلب درباره ارزش محتوا میدانید. ولی پیش از اینکه بخواهید از راهبرد های موجود در این نوشتار بهرهگیری کنید، باید مراحل زیر را به دقت دنبال نمایید.
بهینه سازی ریچ اسنیپت ها
موتورهای جستجوگر به شما این امکان را میدهند که اطلاعات مرتبط و اصلی در باره سایت خود را مشخص نمایید. این موضوع زیاد مهم است، به خصوص بعد از دوره الگوریتم هامینگ برد که در آن گوگل همگی سعی خویش را برای فهم موضوع تارنما شما سپریدن داد.
زمانی که گوگل محتوای موجود در صفحات شما را به خوبی فهم کرد و موضوع سایت شما را فهمید، یک ریچ اسنیپت برای صفحۀ شما ایجاد می کند (متنی دقیق، با جزییات کامل که به کاربران نهایی کمک میکند آن چیزی را که جستجو کرده اند را آسان تر پیدا کنند). سایت MOZ ذکر کرده است که ریچ اسنیپت ها به نوع ای طراحی شده اند تا در درک بهتر جستار صفحه به کاربران کمک کنند.
به خاطر داشته باشید که قصد شما در پایان افزایش بازدید از سایت است و این جستار در رتبه گوگل شما هم کارایی دارد. پس شما باید هر کاری که می توانید اتمام دهید لغایت مخاطبان تان بر روی سایت شما کلیک کنند. ریچ اسنیپت ها در این گویه به شما کمک میکنند. گوگل از ریچ اسنپیت ها برای محتواهای پایین پشتیبانی میکند:
نقد و رسیدگی ها
موسیقی
دستور العمل ها
محصولات
افراد
کسب وکارها و سازمانها
نکته: شما باید به صورت همیشگی محتوا و مطالبی را تولید کنید که با کوئری های جستجوی کاربران همسان و همتراز باشد. به زبان ساده، محتوای شما باید با اهداف و جستجوهایی که بدست کاربران سپریدن میشود مرتبط باشد. بیشتر اوقات، گوگل ریچ اسنیپت هایی را بر پای بست، محتوای موجود در سایت شما ایجاد میکند. بعد اگر محتوای خوب و با کیفیتی برپایی شود، گوگل میتواند شغل خویش را به حقیقت سپریدن دهد.
درباره این سایت